En promenad i solen, ja tack!!

IMG_1504

Jag har inget torn att luta mig mot och ingen sand under fötterna men solen är änligen här och det är så nice. Åkte ut till grannens land igår kväll och vi grillade och kvällsbadade. Vattnet var så varmt och härligt. Ingen träning igår heller, jag valde en annan slags avkoppling. Men idag måste jag nästan ta mig till gymmet och svettas lite.IMG_1511

Jag sitter faktiskt i min bikini och jobbar just nu, jag hade så gärna tagit på mig mina nike roshe och tagit en promenad längs stranden istället. Vet inte hur det ser ut att komma så här längs ån? :)IMG_1525

Jag drömmer mig tillbaka till Miami, det var så himla bra. Men jag är så glad att solen och värmen kommit hit så just nu är jag nöjd ;) Ser ni myggbetten from hell på benen? Hade ca 12-18 st per ben. Fick alla bett en och samma kväll. Såg ut som att jag hade en sjukdom :)

Rumpis i fokus

IMG_2152

Jag har testat Shape Carmen>> från Röhnisch som sätter rumpan i fokus. Shape material som ska hålla in och forma. Jag tycker de sitter där de ska och rumpan framhävs och får en fin form. De är lite högre i midjan med dragso. De finns även i andra modeller>> och färger>>.

Linnet kommer från ByShapeMeUp.se

IMG_2153

Vad har jag tränat sen sist då? I lördags körde jag och Cissi ett snabbpass innan World Class stängde. Vi körde genom de flesta musklerna med 3 set på varje muskel. Det var väl ett par vi inte hann med. Började i alla fall med knäböj, benspark och lårcurl. Vill inte missa att träna benen ;) Introducerade Cissi till omvänd hip abduction. Den var go att avsluta benen med innan vi gick vidare till biceps, rygg osv.

I går körde jag knäböj igen, raka tunga marklyft som känns i hela kroppen idag och några set benspark.  Körde några set axlar också. Sen var jag helt slut. Var trött igår. I dag vilade jag. Drog till Sviestad och vevade lite med målflaggan. Dags för mig att dra på skinnstället snart å snurra runt några varv ;)

IMG_6870.JPG

Fotograf: Otto :)

”Nya” färgen

IMG_2198

Nu var det ju ett par veckor sen jag var hos Mikaela på Kami>> och satte om mitt löshår, toppade lite och färgade mitt egna hår. Vi färgade allt mitt hår till samma mörka färg i löshåret och så vände vi på slingorna så vi la det ljusa håret neråt och det gjorde att jag fick en annan slags ombre. Ni kan se bilderna från första gången här>>

Som sagt, Mikaela är grym och lyckas leverera det jag efterfrågar :)

Vad tycker jag om Hairtalk? Det sitter riktigt bra och tycker inte alls det har slitit på mitt egna hår. En tjej från gymmet gjorde det någon månad efter mig och hon är minst lika nöjd :)

Så jag kan rekommendera Hairtalk utan att skämmas :) och även Mikaela som frisör.

IMG_2202

Ursäkta bullen från hårsnodden ;)

Fina lockar får man av Cloud Nine Waving wand>> och så vill jag även tipsa om dessa clips>> som är riktigt bra. De har som gångjärn så man får in mycket hår i dom.

Fashion utanför gymmet

Elsaekmanforbikbok7

Jag vet att jag är dålig på att visa vad jag shoppar och att visa outfits utanför gymmet. Vet att Ni gillar det. Ska bättra mig. Vill passa på att tipsa om dessa jean shorts som Elsa Ekman har designat i samarbete med Bik Bok. Tänkte först beställa dom på webben men så ville jag spana in fler saker från kollektionen som var slut på nätet så jag hoppade in i butiken i stan. Det var lite utplockat och allt satt inte som jag hade förväntat mig. Men shortsen passade bra så de fick hänga med hem :) Ni kommer få se dom på hysat snart. Skulle tippa på att jag kommer matcha dom med ett par klackar och en slappare tröja. Vi får se ;)

Att träna korsryggen

IMG_1700

Jag har alltid haft en definierad korsrygg. Jag har alltid tränat den så långt jag kan minnas. Alltid Hyperextension enligt bilden nedan. Kanske lite lat senaste åren och kört 1-2 ggr i veckan. Men förr körde jag flera ggr i veckan. Några set efter varje träningspass. För att bygga korsryggen så tror jag mest på att köra ofta och flera ”reps” och inte så tungt. Musklerna är små och det är så lätt att större muskler runt omkring tar över om man kör med för tunga vikter och då ”förtvinar” musklerna till slut och man får problem. Om man har lite problem men korsruggen och musklerna runt omkrning, lägg dig på golvet och gör rygglyft. Gör dom ofta, helst varje dag. Rehab träning som är så kul ;)

Men glöm inte att träna magen så att man får en bra balans.IMG_9433

Visst e mina egendesignade Nike snygga ;) Ni gör ett par själv här>>

IMG_6705.JPG

Sorry för taskig mobilbild men ville visa min text på skorna. Glitzan, that´s me ;)